SEBOREİK DERMATİT VAKASI...

Merhaba arkadaşlar…

           Bugün size bu aralar çok fazla rahatsız eden ve aslında uzun süredir benimle birlikte yaşayan bir hastalığımdan bahsedeceğim. Bu hastalığımı daha yeni öğrendim. Kafamın arka tarafında saç dibimde bir kabuklanma ve kaşıntı şeklinde başlayan arada yağlı ve sarımsı bir iltihap akıtan bir yara çıkmıştı. Yaklaşık bir buçuk hafta bununla yaşadım. Öğrenci olduğum için sınav haftama denk gelmişti ve doktora gitmekte geciktim. En sonunda doktora gitmek için randevu sistemini açtım ama doktor çok doluydu. Randevu alamdım ve bende okuduğum şehirde bulunan bir eczanenin saç ve cilt analizine gittim. Buradaki uzman bayan kamera ve merceklerle saçımı derimi inceledi ve seboreik dermatit olduğumu söyledi. Bu hastalık kaşıntı deri döküntüsü ve sarı bir iltihap olarak tanımlanıyor. Genellikle çocukluk ve bebeklik döneminde görülen ama fazla fark edilmeyen bir hastalıkmış. Benim uzun zamandır vücudumda ve yüzümde pullanma kaşıntı tarzında sıkıntılarım vardı. Birçok doktora gittim ama nemlendirici verim geçiştirdiler. Meğer bunların hepsi dermatit yüzünden oluyormuş. Uzun dönemli bir tedaviye girdim. Özel şampuan ve cilt ürünleri aldım. Bu ürünler maalesef mali değeri çok yüksek ürünler ama sağlığım daha önemli. Ayrı olarak spf50 içeren kremler kullanmam gerektiğini söyleri( yaz-kış fark etmiyormuş). Eğer yağlı ve hassas ciltliyseniz bunu yapmanız gerektiğini söyledi. En üzüldüğüm şey ise, daha yeni gratis den yüksek maliyetli bir alışveriş yapmışken böyle bir şey çıkması oldu. Ürünlerin hepsi elimde kaldı. Uzun süre fondöten, kapatıcı tarzı şeyler kullanmayacağım ve yüzümü mümkün olduğunca az ürünle temizleyeceğim. Vücudumu ise ürederm adlı krem ile nemlendiriyordum son iki haftadır Nivea’nın duşta kremi ile nemlendiriyorum. Bu krem benim için daha kolay ve cildime daha iyi geldiğini düşünüyorum. Şimdilik vücut rutinime böyle devam edeceğim ama cilt ve saç rutinim baştan sona kadar değişti. Kısa zamanda bu hastalığı yenerim umarım. Eğer sizin de böyle bir sorununuz varsa hemen bir uzmana başvurmanızı tavsiye ederim. Bir kimyacı olarak vücudum hiç kimyaya uygun değilmiş onu anladım ve tabi ki uzman da böyle söyledi…J Acı ama gerçek diyelim…J  
(resim internet alıntısıdır. benimde saç köklerimde çıktığı için en yakın resim bu oldu.)

İlginiz için teşekkür ederim…

Yorumlarınızı ve bilgilerinizi bekliyorum…

Mutlu ve huzurlu kalın…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ORİFLAME 2FX MASCARA

REXONA SEXY FRAGRANCE ROLL ON DEODORANT