YAZ GELİYOR ARTIK SPORA BAŞLANMALI...:)

       Evet arkadaşlar başlıkta yazmış olduğum gibi artık spora başladım. Yani tam anlamıyla spor sayılmaz. öğrenci olduğum için haliyle yurtta kendi imkanlarımla plates topu eşliğinde birkaç egzersiz yapıyorum ve bunun adını da havalı olsun diye spor koydum:)) Malum yaz yaklaştı fit ve sıkı bir vücut lazım. Aslında benim bazı rahatsızlıklarım dan dolayı düzenli spor yapmam gerekiyor ama belirli bir yaşam düzenim olmadığı için spora pek vakit ayıramıyorum. Elimden geldiğince egzersiz ve bazı hareketler yapıyorum. Plates videolarından kendime uygun hareketleri derledim toparladım kendime bir program oluşturdum. Bunu da sizinle paylaşmak istedim. Benim sıkıntım basen ve kalça bölümünde. Belim ince olduğu için basen ve kalça büyüklüğü bana göre çok abes durduğundan sadece o bölgelere çalışıyorum. Bir de omuz genişletme egzersizlerim var tabi. Bunlar için de birkaç hareket buldum. her akşam düzenli olarak yapıyorum ve artık beslenmeme de dikkat etmeye başladım. Hayatım boyunca metabolizmal rahatsızlıklar çok yaşadım. Normalde kontrollü bir hayat yaşamam gerekiyor ama gelecek kaygısı mı desem artık ne ise bazı nedenler bunların önüne geçti. hala da geçiyor olabilir...

      Neyse size yaptığım hareketler hakkında bilgi vereyim. Aslında bunları araştırıp çok kolay bulabilirsiniz ama bende yazmak istedim.
      İlk önce basen ön ve arka bölümü sıkılaştırmak için elleriniz ve dizleriniz üzerinde durup beliniz düz olacak şekilde duruyorsunuz. Başınız da düz olmalı aksi taktirde sıkıntılar yaşanabiliyormuş. Bir bacağınızı karnınıza çekip daha sonra geri uzatıyorsunuz. Bu hareketi ilk olarak 10 tane yapmanız yeterli. Daha sonra diğer bacağınızı da aynı şekilde hareket ettiriyorsunuz. İlk 10 ar hareketten sonra en az 1 dk dinleniyorsunuz ve tekrar aynı harekete devam ediyorsunuz. Bu egzersizi 3 etap olarak yapabilirsiniz. Etap şeklinde olması daha sağlıklıymış. 
      Diğer bir hareket ise mindere yan şeklide uzanıp dirseğinizle vücudunuza destek olarak durunuz. Üstte kalan bacağınızı açısal olarak yukarı aşağı hareket ettiriniz. Bu hareket için de 10 tane yapmanız yeterlidir. Aynı şekilde 3 etap yapabilirsiniz. hareketleri gün geçtikçe arttırabilir ya da duruma göre azaltabilirsiniz. Kendi tercihinize kalmış. 
     Ekstra olarak plates topu ile birkaç hareket yapıyorum. Mindere sırt üstü yatıyorum ve plates topunu bacaklarımın altına alıp yarım mekik çekiyorum. Bu hareketi çok fazla yapmıyorum. 
      Omuz genişletmek için ise elinize herhangi bir düşük ağırlıklı eşit eşyaları alıp kollarınızı vücudunuza 90 derece olacak şekilde kaldırıp indirebilirsiniz. Bu hareket için olabildiğince hafif ve sizi rahatsız etmeyecek derecede olmasına dikkat ediniz. 




(fotoğraflar İnternet üzerinden edinilmiştir.)
benim egzersiz programım böyleydi. 
teşekkür ederim. 
sağlıklı yaşamlar...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ORİFLAME 2FX MASCARA

REXONA SEXY FRAGRANCE ROLL ON DEODORANT